Benjamin Juhlin

Om det roliga i livet: dvs ekonomi och anarki

Fyra år i Grön Ungdom Stockholm hittills

leave a comment »

För nästan fyra år sen så deltog jag i min första aktion med GU Stockholm. Vi delade ut veganska semlor på semmeldagen. Jag hade engagerat mig lite tidigare i Miljöpartiet och gått på olika kurser men det var min första riktiga aktion med människor i min ålder.

De här fyra åren i Grön Ungdom Stockholm har gett mig extremt mycket. Samtidigt som jag har lagt extremt mycket tid så har jag fått väldigt mycket tillbaka. Även om det självklart inte är lika roligt att stå ensam på mynttorget med massa människor och vifta med sin flagga så ger det en någonting på samma sätt som intressanta samtal om politik ger en.

Under de här åren i Grön Ungdom Stockholm så har jag fått otroligt mycket erfarenheter av alla politiska samtal som jag fört med olika medlemmar i GU, jag har lärt mig extremt mycket av de skoldebatter jag varit på och möjligheten att hålla tal. Jag har träffat många nya medlemmar och haft förmånen att prata med väljare. När jag fick stå och dela ut flygblad på en festival vid Hornstull under valrörelsen 2010 och få den enormt positiva respons man får på Söder som Miljöpartist är man väldigt glad.

Samtidigt så har jag haft möjligheten att komma in i Gu Riks vilket jag skulle kunna dedikera ett helt blogginlägg till enbart.

Av de här fyra åren har jag utvecklats enormt. Jag kommer antagligen att utvecklas lika mycket om inte mer de kommande åren i Grön Ungdom Stockholm. Mer om det kommer imorrn.

Written by Benjamin Juhlin

februari 16, 2011 den 16:29

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

