Benjamin Juhlin

Om det roliga i livet: dvs ekonomi och anarki

Jag kandiderar till språkrör för Grön Ungdom Stockholm

with 5 comments

När jag var sex år började jag spela teater på fritiden och där lärde jag mig att stå på scen och jag kände mig riktigt trygg när jag gjorde muntliga framträdanden. Vid åtta års ålder slutade jag på teatern men jag tog med mig mycket in i skolvärlden vilket ledde till att jag alltid redovisade med stor glädje och entusiasm och njöt som mest när jag fick stå framför klassen och prata. Under den här tiden så experimenterade jag mycket och lärde mig hur man skulle tala, vad man skulle betona för bäst effekt och hur man höll en bra redovisning.

På rasterna så diskuterade jag olika ämnen med stor passion med klasskamrater och främst var det då politik som gällde. Vid vårt middagsbord hemma har vi alltid diskuterat politik då mina föräldrar alltid varit mycket intresserade av det och även varit aktiva inom politiken.

Det var en redovisning i årskurs åtta som förde mig in i Grön Ungdom. Inför valet 2006 höll jag en redovisning om Miljöpartiet och föll pladask för politiken. Efter en insikt om att jag höll med om det mesta så gick jag med i Grön Ungdom.

Nu har fyra år gått sen jag steg in i Grön Ungdom Stockholms lokaler för första gången. Jag har lärt mig enormt mycket och träffat många trevliga människor. Jag väljer nu att kandidera till språkrör eftersom det är något jag vill göra och jag tror att jag är rätt person för uppdraget.

Utöver min stora passion för muntliga framträdanden tycker jag även om att hantera pennan. Jag har alltid tyckt om att skriva och läsa och den här bloggen är väl ett exempel på det. Utöver det så kan jag hänvisa till den debattartikel jag skrev på Stockholm är redo om nolltaxa och den text jag skrev till Captus debattsajt om Miljöpartiets företagspolitik.

Jag är intresserad av flera olika frågor men om jag skulle välja några frågor om så skulle det vara ungdomspolitik såsom sänkt rösträttsålder, nolltaxa, företagspolitik och självklart också miljön.

Om jag blev vald till språkrör skulle jag vilja göra Grön Ungdom i Stockholmsregionen mer politiskt. Vi måste ha mer politik inåt där vi diskuterar politik med varandra och vi måste samtidigt skapa forum och hjälpa folk med att få ut detta och sprida sina åsikter. Vi är redan jättebra på Facebook men jag skulle vilja arbeta aktivt med andra kanaler såsom Twitter och Youtube för att kommunicera och visa hur det ser ut på våra medlemsmöten. Jag vill förbättra kommunikationen mellan medlemmar och styrelsen med ett nyhetsbrev så att det blir enkelt att veta vad styrelsen gör och hur de resonerar.

På årsmötet den 26-27 mars väljer du som medlem i Grön Ungdom i Stockholmsregionen vem du vill ha som språkrör. Om jag blev språkrör för den bästa Grön Ungdom avdelningen i Sverige skulle jag jobba stenhårt varje dag för att förvalta det förtroende jag fått.

Written by Benjamin Juhlin

februari 17, 2011 den 11:35

Publicerat i Uncategorized

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Jag kandiderar till språkrör för Grön Ungdom Stockholm | Vi är här för att stanna – Oj kul! Benjamin Juhlin kandiderar till språkrör för GU i Stockholmsregionen och jag kan bara önska honom all lycka till! […]

  2. Lycka till! :-)

    Isak Gerson

    februari 18, 2011 at 08:49

  3. Lycka till Benjamin! :)

    Dennis

    mars 1, 2011 at 02:34


Kommentera

