Benjamin Juhlin

Om det roliga i livet: dvs ekonomi och anarki

Vi fortsätter jobba

leave a comment »

I helgen har Grön Ungdoms riksårsmöte ägt rum i Enköping. Jag hade motionerat om att avskaffa rösträttsåldern helt, det föll dock med röstsiffrorna 53-56. Egentligen var det lite mindre stöd för motionen då många röstade för ett ändringsyrkande om att sänka till 15 av någon anledning, om man läser min motion så förstår man att jag tycker att en 15årig rösträttsålder grundar sig på exakt samma tankefel som en 18årigrösträttsålder. Nåja.

Det var kul att det var många som svängde under helgen och att vi fick en intressant debatt om det här ämnet. De mest genomtänkta argumenten var för avskaffad rösträttsålder och jag känner mig nu fullt övertygad om att Grön Ungdom inom bara några år kommer verka för allmän och lika rösträtt för alla oavsett ålder. Kampen fortsätter.

Written by Benjamin Juhlin

februari 19, 2012 den 22:19

Publicerat i Ungdomar

Tagged with ,

Kommentera

